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The Many Ways to Student Activation: Lessons Learned from 25 Years of Teaching Undergraduate Programming Classes

  • This paper reveals various approaches undertaken over more than two decades of teaching undergraduate programming classes at different Higher Education Institutions, in order to improve student activation and participation in class and consequently teaching and learning effectiveness. While new technologies and the ubiquity of smartphones and internet access has brought new tools to the classroom and opened new didactic approaches, lessons learned from this personal long-term study show that neither technology itself nor any single new and often hyped didactic approach ensured sustained improvement of student activation. Rather it needs an integrated yet open approach towards a participative learning space supported but not created by new tools, technology and innovative teaching methods.

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Verfasserangaben:Manfred Meyer
URN:urn:nbn:de:hbz:1010-opus4-45141
DOI:https://doi.org/10.21125/iceri.2023.2382
ISBN:978-84-09-55942-8
ISSN:2340-1095
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Proceedings of the 16th Annual International Conference of Education, Research and Innovation, November 13th - 15th, 2023, Seville, Spain
Verlag:IATED Academy
Verlagsort:Valencia
Dokumentart:Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):15.03.2024
Datum der Erstveröffentlichung:13.11.2023
Veröffentlichende Institution:Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen
Datum der Freischaltung:20.03.2024
Freies Schlagwort / Tag:Flipped Classroom; Interactive Voting Systems; Peer Instruction; Social Learning; Student Activation
Seitenzahl:10
Erste Seite:9281
Letzte Seite:9290
Fachbereiche / Institute:Fachbereiche / Maschinenbau Bocholt
DDC-Klassifikation:Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / Informatik, Wissen, Systeme / Datenverarbeitung; Informatik
Lizenz (Deutsch):License LogoEs gilt das Urheberrechtsgesetz

$Rev: 13159 $