• Treffer 2 von 341
Zurück zur Trefferliste

Challenges – Towards Continuous Peer Assessment in Undergraduate Programming Classes

  • This paper presents a pragmatic approach for stepwise introduction of peer assessment elements in undergraduate programming classes, discusses some lessons learned so far and directions for further work. Students are invited to challenge their peers with their own programming exercises to be submitted through Moodle and evaluated by other students according to a predefined rubric and supervised by teaching assistants. Preliminary results show an increased activation and motivation of students leading to a better performance in the final programming exams.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Metadaten
Verfasserangaben:Manfred Meyer
URN:urn:nbn:de:hbz:1010-opus4-45124
DOI:https://doi.org/10.36315/2023v1end029
ISBN:978-989-35106-3-6
ISSN:2184-044X
ISSN:2184-1489
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Education and New Developments 2023, Vol. 1
Verlag:inScience Press
Verlagsort:Lissabon
Herausgeber:Mafalda Carmo
Dokumentart:Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):15.03.2024
Datum der Erstveröffentlichung:24.06.2023
Veröffentlichende Institution:Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen
Datum der Freischaltung:20.03.2024
Freies Schlagwort / Tag:Competency-Oriented Exams; Continuous Assessment; Formative Assessment; Peer Assessment
Seitenzahl:5
Erste Seite:134
Letzte Seite:138
Fachbereiche / Institute:Fachbereiche / Maschinenbau Bocholt
DDC-Klassifikation:Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / Informatik, Wissen, Systeme / Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke
Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / Informatik, Wissen, Systeme / Datenverarbeitung; Informatik
Lizenz (Deutsch):License LogoEs gilt das Urheberrechtsgesetz

$Rev: 13159 $