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Consequences of Customer Loyality to the Loyality Program and to the Company

  • Gaining customer loyalty is an important goal of marketing, and loyalty programs are intended to help in reaching it. Research on loyalty programs suggests that customers differentiate between loyalty to a company and loyalty to a loyalty program, yet little is known about the consequences of these two types of loyalty. Therefore, our study intends to make two main contributions: (1) improving our understanding of the constructs “program loyalty” and “company loyalty”, (2) investigating the relative impact of the two types of loyalty on preference, intention, and purchase behavior for the case of a multi-firm loyalty program. Results indicate that company loyalty influences a customer’s choice to visit a particular provider and to prefer it over competitors, but it is not a strong predictor of purchase behavior. Conversely, program loyalty is a far more important driver of purchase behavior. This implies that company loyalty primarily attracts customers to a particular provider and program loyalty ensures that once inside the store, more money is spent.

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Verfasserangaben:Heiner Evanschitzky, B. Ramaseshan, David M. Woisetschläger, Verena Richelsen, Markus Blut, Christof Backhaus
DOI:https://doi.org/10.1007/s11747-011-0272-3
ISSN:0092-0703
ISSN:1552-7824
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Journal of the Academy of Marketing Science
Verlag:Springer
Verlagsort:Dordrecht
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):03.07.2018
Jahr der Erstveröffentlichung:2012
Veröffentlichende Institution:Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen
Datum der Freischaltung:03.07.2018
Jahrgang:40
Ausgabe / Heft:5
Erste Seite:625
Letzte Seite:638
Fachbereiche / Institute:Fachbereiche / Wirtschaft und Informationstechnik Bocholt
Lizenz (Deutsch):License LogoEs gilt das Urheberrechtsgesetz

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