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Media Brand Management

  • The management of media brands faces challenges. In order to be able to point out possible solutions, this article first explains the concept and the nature of “media brands.” Subsequently, various theoretical approaches to the explanation of media brands and their management are presented. Regardless of theoretical preferences, it is important to keep in mind the brand-strategic complexity of media management that is subsequently described. Due to their specificity, special attention is paid to the basic strategic positioning options and to the communication management of media brands. In this way, the special features of media brand management become clear in comparison with other products and services.

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Metadaten
Verfasserangaben:Jörg Tropp, Stefan Weinacht
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Handbook of Media and Communication Economics
Untertitel (Englisch):a European Perspective
Verlag:Springer
Verlagsort:Wiesbaden
Herausgeber:Jan Krone, Tassilo Pellegrini
Dokumentart:Teil eines Buches (Kapitel)
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):13.11.2022
Datum der Erstveröffentlichung:09.11.2022
Veröffentlichende Institution:Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen
Datum der Freischaltung:27.12.2022
Freies Schlagwort / Tag:Brand theory; Communication management; Media Brands; Media brand characteristics; Media positioning
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Fachbereiche / Institute:Fachbereiche / Informatik und Kommunikation
DDC-Klassifikation:Sozialwissenschaften / Sozialwissenschaften, Soziologie
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - Namensnennung

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