Expectations and Experiences of Generation Y in the Cultural Sector – and how employers can deal with it

  • The cultural sector continues to be an attractive labour market. But employers notice more frequently: There is a gap between their expectations and the demands of the young generation as employees. The so-called "Generation Y (Gen Y)" is demanding, theit openess to change a job is high. This poses prob-lems for organizations that try to attract the best minds to new positions. But often the young professio-nals who have gained, leave the institution after a relatively short period of time. In order to close the gap between the expectations of employers and young professionals, the results of a study on the "Candidate Experience" are presented below. Recommendations for action are derived for both applicants and institutions.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Julia Frohne
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Konferenz: CGHRM’s International Interdisciplinary Conference on HRM, 3.-5. April 2019 in Gothenburg (Schweden)
Dokumentart:Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):13.02.2020
Jahr der Erstveröffentlichung:2019
Veröffentlichende Institution:Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen
Datum der Freischaltung:13.02.2020
Freies Schlagwort / Tag:Generation Y
Candidate Experience; Career entrance; Cultural industry; Value change
Fachbereiche / Institute:Fachbereiche / Informatik und Kommunikation
Lizenz (Deutsch):License LogoEs gilt das Urheberrechtsgesetz

$Rev: 13159 $