Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 5 von 341
Zurück zur Trefferliste

Distributed intercultural project-based learning - A novel approach - Experiences from a quadrilateral interdisciplinary collaboration

  • This paper describes a new concept and experiences of a distributed interdisciplinary learning programme for students across continents. The aim is to provide students with a truly Global Intercultural Project Experience (GIPE) by working together with peers from around the world, and solving real-life client’s problems. We have received seed-funding for four annual projects to engage students from Germany (Europe), Namibia (Africa), Indonesia (Asia), and Peru (Latin-America). In 2020, 30 students from four continents engaged in a one-semester distributed software development project for a Namibian client. Despite Covid-19 they successfully completed the project expressing deep appreciation for the learning opportunities overcoming challenges of working across wide-spread time zones, cultures, changing requirements, and various technical challenges. Considering the vast learning benefits, we suggest to incorporate such projects in all tertiary education curricula across the globe.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Metadaten
Verfasserangaben:Manfred Meyer, Agung Nugroho, Jose Eduardo Ochoa Luna, Colin Stanley, Heike Winschiers-Theophilus
URN:urn:nbn:de:hbz:1010-opus4-40785
ISBN:978-989-54815-8-3
ISSN:2184-044X
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Education and New Developments 2021
Verlag:inScience Press
Verlagsort:Lissabon
Herausgeber:Mafalda Carmo
Dokumentart:Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):02.02.2022
Jahr der Erstveröffentlichung:2021
Veröffentlichende Institution:Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen
Datum der Freischaltung:02.02.2022
Freies Schlagwort / Tag:COIL; Distributed Software Development; Intercultural Collaboration; Project-based Learning
Seitenzahl:5
Erste Seite:358
Letzte Seite:362
Fachbereiche / Institute:Fachbereiche / Maschinenbau Bocholt
Lizenz (Deutsch):License LogoEs gilt das Urheberrechtsgesetz

$Rev: 13159 $